На допомогу вчителю


Дії вчителя під час підготовки до державної підсумкової атестації учнів та її проведення
До проведення державної підсумкової атестації вчителю слід:
•    Вивчати з учнями програмовий матеріал навчального предмета система¬тично протягом навчального року, однак стежити за тим, щоб навчання у випускних класах не перетворювалося виключно на підготовку до дер¬жавної підсумкової атестації. 
•    Протягом квітня актуалізувати вже засвоєний програмовий матеріал на¬вчального предмета.
•    Ознайомити учнів зі збірником завдань з навчального предмета.
•    Поінформувати учнів про організаційні моменти проведення державної підсумкової атестації.
•    Повідомити учням дату, час та місце проведення консультації.
•    Починати консультацію з повторення того програмового матеріалу, який учні засвоїли найгірше.
•    Для проведення консультації підготувати, крім теоретичних матеріалів, практичні завдання.
•    Напередодні державної підсумкової атестації повідомити учням час і місце її проведення; підготувати робочі місця та навчальний кабінет; прибрати з робочого столу зайве, зручно для себе розмістити навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
У день проведення державної підсумкової атестації вчителю необхідно:
•    Отримати матеріали для проведення державної підсумкової атестації.
•    За 40 хв. до початку проведення державної підсумкової атестації бути при¬сутнім у навчальному кабінеті.
•    Перевірити готовність навчального кабінету до державної підсумкової атестації.
•    Перевірити наявність допоміжних матеріалів у навчальному кабінеті; якщо такі матеріали наявні, то усунути їх.
•    Підготувати місце для особистих речей учнів та членів атестаційної комісії.
•    За 15 хв. до початку державної підсумкової атестації запросити учнів до на¬вчального кабінету.
•    Перевірити наявність учнів, зачитавши список класу з протоколу; відміти¬ти відсутніх учнів. 
Під час організаційної частини державної підсумкової атестації вчитель має:
•    Провести вступну бесіду та інструктаж (2-3 хв.); при цьому потрібно «ловити» погляди учнів, щоб підтримати і підбадьорити їх.
•    Роздати бланки з варіантами атестаційних завдань та проштамповані аркуші.
•    Запропонувати учням перевірити якість друку бланків; при виявлені вад на бланку слід звернутися до голови комісії.
•    Проставити номери варіантів у протокол.
•    Записати на дошці час початку і закінчення виконання завдань державної підсумкової атестації.
Під час державної підсумкової атестації вчителю необхідно:
•    Намагатися підтримувати учнів поглядом, усмішкою.
•    Контролювати дотримання процедури проведення державної підсумкової атестації.
•    При порушенні учнем процедури проведення державної підсумкової атес¬тації звернутися до голови державної атестаційної комісії.
•    Перерахувати роботи після того, як усі учні закінчили виконувати атестаційні завдання.
По закінченні державної підсумкової атестації голова та члени державної атестаційної комісії мають:
•    Приступати до перевірки робіт учнів лише після відпочинку.
•    Перевірити атестаційні роботи учнів.
•    Виставити бали на бланках відповідей та у протоколі.
•    Під балами на бланках відповідей поставити свої підписи.
•    Звірити бали, виставлені на бланках відповідей (проштампованих аркушах), із балами, виставленими у протоколі.
Після державної підсумкової атестації вчителю слід:
•    Обговорити з учнями проблеми, які виникли у них під час складання дер-жавної підсумкової атестації.
•    Якщо державну підсумкову атестацію проведено в усній формі, то аналі-зувати проблеми, які виникли в учнів під час виконання атестаційних за-вдань, слід, не називаючи жодного прізвища.
•    Надати поради учням щодо підготовки до державної підсумкової атестації з інших навчальних предметів.
•    Повідомити керівника загальноосвітнього навчального закладу про пробле¬ми, які виникли в учнів під час проведення державної підсумкової атестації.
Примітка: пам'ятку розроблено відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихован¬ців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18 лютого 2008 р. № 94 (із змінами), та листа Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у за¬гальноосвітніх навчальних закладах у 2011/2012 навчальному році» від 27 січня 2012 р. № 1/9-61 (із змінами).

Коментарі